צרו איתנו קשר לפרטים על טיפולים קורסים והכשרות



    הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים

     טיפול הפרעות קשב וריכוז בילדים בשיטת רביב

    ילדים הסובלים מהפרעות קשב זקוקים לחוויה רב-חושית טובה ומתמשכת, לגירוי מתמיד, למסגרת ברורה ולתחושת הכלה. היתרון בעבודה עם ילדים הוא היכולת להבנות חוויות למידה חיוביות שיחרטו במוח ויאפשרו גישה חיובית אל המטלות העומדות בפניהם ורכישת דפוסי התנהגות מותאמים לאופיים. ילדים אספו פחות תסכולים, אם כי גם ילדים מאוד צעירים עם בעיות קשב וריכוז או היפר-אקטיביות כבר יודעים היטב טעמו של כישלון חוזר, דחייה חברתית ודימוי עצמי נמוך.

    דגשים בעבודה עם ילדים:

    • קצרו בהסברים.
    • רכשו את אמונם כבסיס לעבודה – אם לא ירגישו בטוחים ויסמכו עליכם הם ימנעו מהתנסויות שהן הבסיס לכל למידה.
    • למדו מהר מה הם אוהבים והפגינו ידע בתחום.
    • היזהרו לא להכשיל אותם.
    • השתמשו בכדור, משחקים מוכרים, מוסיקה כדי לשוות למפגשים  אופי משחקי.
    • הפסיקו את המאמץ הקוגניטיבי רגע לפני שהם מתעייפים ועשו הפוגה לנשימות, שתייה או תרגול אחר.
    • שנו פעילות לעיתים קרובות. עצם השינוי מעורר אותו.
    • שנו את סדר הפעילויות בשעור. הציפיה מעוררת.
    • תנו לילד לבחור לפחות פעילות אחת בכל פגישה ותנו לו לגיטימציה לומר ממה הוא נהנה וממה לא.
    • תנו לילד להיות המדריך שלכם – לומדים טוב כשצריך ללמד אחרים! טוב שהילדים יחוו תחושת אחריות.

    קשיים צפויים והתגובה הרצויה:

      חוצפנות, כעסים, שעמום או מיצוי תובנה, הימנעות  מפעילות.

    ההתנהגויות האלה מעידות על קושי.

    •      החוק הברור היחיד הוא שאין חוקים ואין נוסחאות.
    •       היו יצירתיים. תמרנו בין האימון המובנה לבין משחקים וגירויים שאינם קשורים באופן ישיר לעבודה שלנו.
    •      נסו מה כן טוב לילד ועזבו בשלב זה מה שלא טוב לו.
    •       אמנו את הילד על רכיבי המיומנויות ורק אח"כ על המיומנות השלמה.

      קושי ליצור קשר רגשי טוב עם הילד:

        היו סבלניים אל הילד ואל עצמכם. הקדישו תשומת לב ליצירת הקשר והאמון גם על חשבון האטה ברצף הטיפולי. כשהקשר יווצר הוא יהיה טוב והטיפול יתקדם, לרוב, מהר מהצפוי.

    חשיבותם של משחקים בעבודה עם בעיות קשב והיפר-אקטיביות

    משחק הוא צורת הלמידה הראשונית והטבעית לאדם. לכן בכל גיל טוב וחשוב לשחק. גם מבוגרים עם הפרעות קשב וריכוז מפיקים הנאה ממשחקים, ולמען האמת יש להם צורך בזה, אם כי לא תמיד ירגישו בנוח להראות זאת. על המטפל לתת לגיטימציה למשחקי מילים, משחקי כדור, צעקות, התנסויות בתנועה, שינוי מקצבים ועוד.   טוב לתת דוגמה אישית ולהשתתף במשחק.

    מטופלים שנוטלים תרופות

    הטיפול התרופתי המקובל לבעיות קשב וריכוז:

    •  טיפול בעזרת תרופות ממריצות כמו ריטלין, קונצרטה ועוד.
    •  טיפול  בתרופות  מרגיעות כמו תרופות ממשפחת הוואליום, רסיטל ועוד.
    •  טיפול משולב.

          הפסקת שימוש בתרופה לא יהיה תנאי לטיפול. הפסקת טיפול חייבת הסכמת רופא מטפל / הורים / המתרגל הבוגר ויש לקחת בחשבון את תופעות הלוואי.

    לאנשים-מבוגרים וילדים-עם הפרעת קשב יש מיומנויות וכישרונות שניתן לתעל לכיוונים חיוביים. לעיתים קרובות  הם בעלי כושר יצירתי, וללא ספק, בעזרת תמיכה רגשית וטיפול מתאים, הם יגיעו להישגים ומימוש עצמי .

    משך הטיפול בהפרעת קשב בשיטת רביב ארוך יותר מאשר הטיפול בלקויות למידה, ויכול להמשך 6-8 חודשים. לעיתים יש צורך בהתערבות נוספת של

    אימון התנהגותי  כגון קואוצ'ינג ADD .