הפרעות קשב וריכוז

צרו איתנו קשר לפרטים על טיפולים קורסים והכשרות



    הפרעות קשב וריכוז

    מהי הפרעת קשב וריכוז?

    הפרעות קשב וריכוז הן הפרעה במערכת העצבים המרכזית הגורמת לקשיים קשב וריכוז,
    למידה וזיכרון, קשיים במערכות יחסים אישיות ומקצועיות.

    הפרעות קשב וריכוז היא תסמונת נוירולוגית שמאופיינת על ידי קלות בהסחת דעת, סף סבלנות נמוך לתיסכול או לשיעמום, נטיה מעל הממוצע לאימפולסביות וחיבה למצבי אינטנסיביות יתרה ולעיתים מילוליות יתר. הפרעת קשב יכולה להיות מלווה בהיפראקטיביות (פעילות יתר), אך זו אינה תנאי להפרעת קשב.

    הפרעת קשב אינה חסך בקשב, אלא אי-עקיבות בקשב. רבים מהסובלים מהפרעת קשב יכולים לעיתים להתרכז ריכוז יתר ואחרים מאופיינים ב "אי- נוכחותם" או חלומות בהקיץ וניתוקים מההתרחשויות סביבם. רבים מהסובלים מבעיות קשב אינם מודעים לכך, כיוון שבמהלך השנים הם פיתחו אסטרטגיות מפצות. פעלתנות יתר, למשל אנשים העובדים ללא הרף, הינה נסיון לווסת את גלי המוח ממש כמו תנועתיות או מילוליות יתר.

    חיים עם הפרעת קשב מפגישים את המטופל עם כישלונות חוזרים,  ביקורת שלילית ותגובות סביבתיות העלולות לגרום לבעיות רגשיות כמו דימוי עצמי נמוך או תחושה של חוסר יכולת שאינה הולמת את המציאות. כל אלה יוצרים תסכול מתמשך הנרשם במוחם ובגופם כהד צורם לחייהם.

    איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז?

    אבחון קשב וריכוז צריך להיערך במקצועיות ע"י נירולוג או פסיכיאטר מומחה, אבל עליו לקחת בחשבון גם דיווח של המאובחן או של הסובבים אותו כמו הורים, מורים וחברים, העדים לפעילויות יומיומיות.
    הפרעת קשב מלווה על-פי רוב בלקויות או קשיים נוספים כמו דיסלקסיה, דימוי עצמי נמוך וחוסר בטחון, דיכאון, קיבעונות וכו'. עובדה זו מחייבת מהלך טיפולי משולב ותיאום בין התומכים בו.

    שיטת רביב מאמנת את האדם לשלוט בוויסות פעילות גלי המוח, ומשלבת אימון התנהגותי המיוחד לתסמונת זו (קואוצ'ינג ADD).
    יתרון הטיפול בשיטת רביב
    בבעיות קשב וריכוז / היפר אקטיביות הוא ההתבססות על כוחות המתרגל ויכולתו לשלוט בחייו ותפקודו לאורך זמן.