הקשר בין גלישה ללמידה

נצלו את חופשת הקיץ לגלישת גלים

ופשת הקיץ נמצאת על סף דלתנו ושוב אנו מחפשים פתרונות  של “איך להעסיק את ילדנו” בתקופת החופש ולא רק מול מסכי המחשב או הטלויזיה. אנו ממליצים לכם בחום על  פעילות של גלישת  גלים .

 למה?

כי בדרך זו תשלבו  לא רק הנאה רבה של ילדיכם אלא גם תשדרגו את  מיומנויות הלמידה והקשב שלהם. כולנו יודעים שהעיסוק בספורט גורם לנו להרגיש טוב יותר, אבל רובנו לא יודעים מדוע. אנו מניחים כי הסיבה לכך היא שאנחנו ” משחררים מתח” על יד שחרור אנדורפינים, הורמוני “ההנאה”. אבל הסיבה העיקרית היא שאנחנו גורמים למוח לפעול במיטבו.

מתוך הספר “הניצוץ” , שנכתב על ידי ג’ון רייטי, המתמחה בחקר הפרעת קשב:

“בעולמנו המונע באמצעות טכנולוגיה מתקדמת והמשתקף על מסכי הפלזמה (טלוויזיות ומחשבים), קל לשכוח כי בני האדם אינם אלא בעלי חיים שנולדו לנוע… צחוק הגורל הוא שהיכולת האנושית לחשוב, לתכנן וליצור מושרשת באזורי המוח האחראים לתנועה. מוחנו החושב התפתח מהצורך לשפר את היכולות המוטוריות …כדי להמשיך לשרוד נזקקו אבותינו לכישוריהם השכליים לצורך מציאת מזון ואחסונו. הקשר בין המזון, הפעילות בגופנית והלמידה צרוב במעגלים החשמליים שבמוחנו”. “האימון הגופני משפיע ישירות על הלמידה, ברמת תאי המוח, בשפרו את יכולת המוח לפעול ולעבד מידע חדש.”

 למה דווקא גלישת גלים?

בגלל ההתנסות האישית שלנו כמשפחה. שיטת רביב התפתחה על בסיס תיקון הדיסלקציה והפרעת הקשב החריפים מהם סבל ברק, אחרי גלישת גלים אינטנסיבית בהוואי.

 מפי ברק: 

סבלתי מדיסלקציה קשה והפרעת קשב כל שנות ילדותי והתבגרותי. עד גיל 20 לא יכולתי לקרוא משפט אחד רצוף.המקסימום היה ארבע מילים ברצף  ואח”כ האותיות היו קופצות לי. אני והמשפחה ניסינו לטפל בבעיה בכל הדרכים האפשריות: הוראה מתקנת, מורות פרטיות שבאו לביתנו בכל יום, ואני מדגיש:הייתה לי מורה שונה לכל מקצוע.הרבה זמן “אמא” להקראת ושינון החומר הנלמד, אבחון חוזר בערך כל שנתיים בתקווה לישועה, מכונים לטיפול בלקויות למידה, הן פרטיים והן של משרד החינוך. מה לא? אפילו ניסו טיפול בריטלין שלא הצליח אבל גרם לי נזק שהתבטא ב”טיקים” ובדיכאון. אבל דבר לא עבד. לא הצלחתי להתגבר על הדיסלקציה ולא על בעיית הקשב והריכוז.

בתחומים אחרים לא הייתה לי שום בעיה, למזלי. עסקתי בעיקר בספורט, בעיקר גלישת גלים. מגיל שמונה אני בים, כך שבתחומים אחרים מלבד לימודים , העזתי חופשי. כשהיה לי קשה להתמודד עם הלחץ בבית ספר, פשוט עזבתי והלכתי לגלוש. בגיל 19 נסעתי להוואי לגלוש עם אחי. שם קרה השינוי הדרמטי. גלשנו באופן אינטנסיבי מבוקר עד ערב, בגלים הגבוהים ביותר.

אחרי חודשיים שמתי לב שאני מסוגל לקרוא שלטים .הבנתי שקרה משהו, אבל לא ידעתי עד כמה הוא משמעותי. פריצת הדרך הייתה בישראל, כשחזרתי אחרי שבעה חודשים. חבר שכנע אותי לנסות, בפעם המי יודע כמה, לקרוא. ניסיתי, ולהפתעתי הרבה הצלחתי. הספר הראשון שקראתי היה “התפסן בשדה שיפון” של סלינג’ר, וגמרתי אותו בשבוע!

היום שנינו, אמי ואני,  יודעים שחבל שלא גלשתי יותר, כי זה היה שורש התיקון שלי.

בהמשך, על בסיס הבנה זו פיתחנו את שיטת רביב לפיתוח ותיקון כישורי למידה וקשב.
אם תשימו לב, הרי שהתרגיל הבסיסי של הליכה במסלול השמונה האין סופי- מחקה את תנועת הגלישה, שהיא מסלול של שמונה “פתוח”. אנחנו קוראים לתרגיל זה : גלישה ביבשה.

ואחי , סער בן שמחון , הקים את בית הספר לגלישה סרף -קלאב.

אז לידיעתכם:
במהלך חופשת הקיץ יתקיימו  קייטנות גלישה  בבית הספר לגלישה “סרף- קלאב”, בחיפה.

מטופלי שיטת רביב מוזמנים להשתתף בקייטנת הגלישה בהנחה של 10% .

הפעילות תתקיים במסגרת של קייטנה , בשעות  8:30-13:30.

בית הספר מספק את הציוד הנדרש כולל גלשן, חליפת גלישה , וארוחות קלות.

ניתן להגיע בקלות באמצעות הרכבת – תחנת הרכבת “חוף הכרמל ” נמצאת בסמוך למועדון לגלישה.

להרשמה לקייטנה או לפרטים נוספים 04-8550183