ילדנו הולך בשנה הבאה לכיתה א’ 

ילדנו הולך בשנה הבאה לכיתה א’ 
ואנחנו לא בטוחים שהוא מוכן מספיק?
 איך נכון להכין את ילדנו לכיתה א’?

למרבה הצער ולגודל הטעות , לעיתים קרובות מתמקדים אנשי מקצוע מתחום החינוך והבריאות בהיבט האקדמי בלבד של הלמידה ומחמיצים את העובדה שהם למעשה ביטוי ליכולות נוירולוגיות מורכבות מאוד בבסיסם. רוב התוכניות למוכנות ללמידה עוסקות בהקניית ראשית קריאה, תפישה חשבונית בסיסית ותרגול כתיבה.
טעות.
ככל שצברנו ידע חדש באמצעות המחקר הנוירולוגי בתחום הלמידה הבנו שכל המיומנויות שהוזכרו לעיל מבוססות על שלבים התפתחותיים מוקדמים : תנועתיים, חושיים, שפתיים- החייבים להתבסס כהלכה עד לגיל שבו מתחיל הילד את לימודיו בבית הספר.
למדנו גם שאם ההתפתחות לא תושלם ותבסס כהלכה עד לשגיל זה הילד יכול להראות קשיים לא רק בהתקדמות בלימודים,
אלא גם בהצלחה בספורט, באינטראקציות חברתיות ובחיי המשפחה.
ורק כשאלו נבדקו ונמצאו מבוססים, נלמד את הילד ראשית קריאה, חשיבה חשבונית בסיסית וכתיבה.

מוכנות ללמידה פירושה:

  • תפישה ויזואלית: אותיות, מילים , ראשית קריאה.
  • כישורים שפתיים מבוססים: דיבור, שפה, מודעות  פונולוגית.
  • תפישה חשבונית: חשיבת רצף, חשיבה הגיונית/מתמטית בסיסית.
  • כישורים מוטוריים מורכבים, כולל כתיבה.
  • דימוי עצמי חיובי, שליטה עצמית וכישורים חברתיים תואמי גיל.

מה אנו עושים בשיטת רביב:

. 1  ביסוס התשתית הנוירולוגית- התפתחותית: אנו סורקים את כל שלבי התפתחות המיומנויות התנועתיות, חושיות ושפתיות.
אם נמצא פער התפתחותי אנו מבצעים התערבות מכוונת וממוקדת לגישור על הפער.
2 . רק כאשר התשתית הנוירולוגית התבססה, אנו מאמנים את המוח לשליטה וויסות במיומנויות קשב וריכוז. ילד שלא יפתח מיומנויות אלה כהלכה,
יכול לפתח תסמינים של הפרעת קשב ולעיתים קרובות יטופל בתרופות שלא לצורך.

  1. ראשית קריאה ותפישה חשבונית :התרגול משולב בתרגול קריאה באמצעות תוכנת מחשב המיוחדת לשיטת רביב.כדאי לדעת :באופן טבעי, המוח “מבשיל ” נוירולוגית  ללמידה , אצל בנות בגיל 6-8. אצל בנים מאוחר יותר,
    בגיל 8-10.  בארצות בהן גיל למידה הקריאה המקובל הוא 9, הסטטיסטיקה של הילדים לקויי והקשב היא כמעט אפסית.
    בארצות בהן מלמדים קריאה בגיל מוקדם: אנגליה, יפן, הסטטיסטיקה של ליקויי הלמידה גבוהה מאוד.

    כלומר, לא רק ילדים שהראו בעיות התפתחותיות זקוקים להכנה מכוונת ללמידה.
    כל הילדים זקוקים להכנה מכוונת ללמידה בכיתה א’.
    גם חווית ההצלחה הראשונית משמעותית מאוד, כי אין תחליף לחווית הצלחה ראשונית בביסוס הדימוי העצמי של הילד כתלמיד.