חדשות בטיפולי לקויות למידה וקשב

רגע לפני תחילת ההשתלמות להכשרת מטפלים, רוצים לשתף אתכם:

ראיות חדשות ממדעי המוח והפסיכולוגיה הולידו מודל שונה באופן קיצוני מהמקובל , המסביר כיצד המוח האנושי חושב ולומד:
הגוף והמוח עובדים יחד בקשר “מוח-גוף” בל יינתק.
מחקר של  פרופ’ שטיין  וצוותו  מאוקספורד שבאנגליה שהתפרסמו בכתב-העת המדעי  Journal ofNeuroscience,
בחן גישה חדשה זו כהתערבות טיפולית בתלמידים עם לקויות קשב ולמידה והסתבר כי טיפול המשלב פעילות פיזית , חזותית
ושמיעתית הביא להישגים אקדמים משופרים.

בזמן האימון התנועתי-חזותי-שמיעתי ,השינויים שעברו תבניות הפעילות המוחית התאימו לתיאוריות של למידה מוחית:
כאשר שני תאי עצב הקשורים זה לזה פועלים בעת ובעונה אחת, הקשרים ביניהם מתחזקים.
לעומת זאת, במצב של פעילות לא מתואמת, הקשרים בין שני תאי העצב נחלשים.
באופן דומה, תבניות גלי המוח לאחר האימון התנועתי-חזותי-שמיעתי הראו חיזוק בתיאום בין אזורי מוח שהופעלו ביחד
בזמן האימון.

שיטת רביב © היא תוכנית נוירו-קוגניטיבית ממוקדת ויעילה לגירוי המוח ליצירת מסלולים מוחיים ספציפיים
ההכרחיים ללמידה  יעילה ולתרגול אסטרטגיות לשליטה  בוויסות ותיאום בין גלי המוח לצורך ויסות קשב.