מצוינות אקדמית

תוכנית שיטת רביב למצוינות אקדמית

כדאי לדעת: למידה הינה ביטוי של יכולת נוירולוגית מורכבת מאד!

תלמידים רבים אינם מבטאים את מלוא הפוטנציאל האינטליגנטי שלהם משום שמעולם לא למדו לעשות זאת. מעולם לא למדו אותנו איך ללמוד. החינוך המסורתי מעולם לא התכוון להיות תוכנית המכינה את המוח ללמידה.

 בית הספר הינו מערכת הבוחנת אותנו בקביעות בהקשרים של חומר שהוטל עלינו לקלוט, להבין , לזכור, לעבד ולבטא בכתב או בעל פה. האם אתם מכירים את החוויה המתסכלת של ידיעת העובדה "שאני לא פחות אינטליגנטי" מחברי אבל משום מה הוא מצליח בבחינות בציונים גבוהים משלי בהרבה ובהרבה פחות מאמץ? או : הישגי טובים למדי בתחומים מסוימים [הומניסטיים, לדוגמא], ובתחומים אחרים אני תת- הישגי [מתמטיקה] ? ונראה כאלו המוח מתקשה לקלוט ולהבין בתחומים אלה או בלתי "תפיס" כלל? ומתוך כך אני מסיק שאני לא " מוכשר " בתחומים אלה? או: חברי יוכל להמשיך בלימודיו בכל כיוון שיבחר ואני אצטרך להגביל את בחירותי לתחומים התואמים את הישגי בלמידה? ובחירות מחדל אלה ישפיעו על עתידי?

ובכן: כל מאתנו יכול לבטא את מלוא הפוטנציאל האינטליגנטי שלו עד למצוינות אקדמית: קוגניטיבית ויצירתית ולבחור בחירות נכונות הנוגעות לעתידו!

 כיצד?

באם יפתח את רשת העצבים והקשרים הנוירולוגיים הנדרשים ללמידה. אינטליגנציה הינה ביטוי של כמות הקשרים הנוירולוגיים שיש לאדם במוח. קשרים אלה הם ישויות פיסיות ולכן ניתן לפתח ולעורר אותם באמצעים פיסיים : מוחנו מגיב לאימון ותרגול ממש כמו שרירים בגופנו.

התוכנית למצוינות אקדמית יוצרת את התנאים הנוירולוגיים הנדרשים בדרך של אימון מתאים. כך שנוכל ללמוד כל דבר, להציג הישגים גבוהים ,כולל תחומים בהם הערכנו את עצמנו כ"בלתי מוכשרים" בהם. המדד להצלחה פשוט: שיפור בציונים. כל זאת ללא מאמץ, בדרך זורמת וטבעית אל תהססו ליצור קשר עמנו לצורך קבלת מידע ולמשוב על תוכן אתר זה ופעילותנו בתחומי הלמידה.