צרו איתנו קשר לפרטים על טיפולים קורסים והכשרות



    דיסלקציה

    מהי דיסלקציה?

    דיסלקציה היא בעיה שכיחה בקריאה למרות האינטליגנציה  והמוטיבציה של האדם. הבסיס לדיסלקציה יכול  להיות תורשה  גנטית או פערים נוירו-התפתחותיים.ישנן כמה סיבות לדיסלקציה והנפוצות שבהן הן: חזותית, שמיעתית או אינטגרציה של  שתי המערכות

    הבנתנו את מנגנוני הקריאה  גדלה משמעותית בעשר השנים האחרונות. רק לאחרונה מתאפשר לבחון את ההתנהגות הפיסית של המוח בזמן פעולת הקריאה.  תחום מרתק  של מדעי המוח הקוגניטיביים מספק מגרש משותף לגילויים מעניינים מדיסיפלינות שונות כמו רפואה, חינוך, מדעי המחשב  ותחום הדמיות מוח. חזית חדשה מתגלה- המוח הקורא. למרות שרכישת הקריאה מערבת  הרבה קשרים מורכבים במוח, הרי שאפילו שני קוראים לא יחלקו  את השימוש באותה "חומרה". לכל מוח יש של קשרים נוירולוגיים האופייניים לו בדיוק כמו טביעות אצבעות. גיוון נוירולוגי מסביר את השתנות התכונות של מוחות שונים ברכישת הקריאה. יש מוחות שרוכשים קריאה מהר מאד, ותוך זמן קצר משיגים בשנתיים את רמת הקריאה  הממוצעת בגילם. מוחות אחרים מוצאים את רכישת הקריאה קשה ביותר, לא משנה כמה קשה הם מנסים.

    מקורה של השפה.

     מדענים מעריכים שגיל השפה הוא כ-2 מיליון שנים. השפה המוקדמת שלנו לא כוללת  מרכיבי דיבור, משום שהקומוניקציה נעשתה באמצעות הבעות פנים ותנועות גוף. בתוך תהליך של 2 מליוני שנים, המוח התפתח לכדי יכולת דיבור. מעריכים שהדיבור האנושי קיים 150,000-250,000 שנים והוא פונקציה מולדת של מוחנו, כמו הליכה או נשימהשלא כמו דיבור, כתיבה וקריאה הם המצאה חדשה. הכתב קיים כ-4000 שנים בלבד. ממש כמו הטלוויזיה או הרדיו, הכתב פותח ככלי נוסף של תקשורת. שימוש בקריאה וכתיבה בבתי ספר לכלל האוכלוסייה  חדש עוד יותר. פיתוח הכתב כאמצעי לקומוניקציה הוא כה חדש, עד שלמוח לא היה זמן מספיק  לפתח מערכות טבעיות לכך ומשום כך קריאה וכתיבה הן מיומנויות שצריך ללמד אותן. המצאת הכתב הולידה את הפעולה הקוגניטיבית של הקריאה. מאחר וקריאה היא המצאה של פעולה חדשה ,אין במוח מערכת מולדת עבור הקריאה. לכן פעולת הקריאה צריכה להיות מבוססת על מערכות מוחיות קיימות, המערבות  את מערכת הראייה ומערכת השמיעה. קריאה היא לחלוטין תהליך לא טבעי ומלאכותי עבור המוח ולוקח שנים רבות כדי לרכוש ולבסס מיומנות זו כהלכה. אין זה מפתיע שילדים רבים מוצאים את רכישת הקריאה כקשה. למרות זאת, קריאה היא חשובה, משום שהיא מספקת דרך אפקטיבית מאד לרכישת מידע חדש במהירות.

    שיטת רביב
    היא תוכנית רב חושית מתקדמת שפותחה על מנת לאפשר לאנשים עם שונות במיומנויות למידה רכישה יעילה של מיומנות הקריאה . התוכנית  מבוססות על אימון "גלגלי העזר" של המיומנויות התנועתית , החזותית  והשמיעתית ,על מנת לבנות את המעגלים החשמליים הנדרשים לקריאה. כאשר המעגלים החשמליים מבוססים במוח , אין המוח זקוק יותר ל"גלגלי עזר" אלה משום שהמוח מוכן לגמרי לקריאה עצמאית ובלתי תלוייה בעזרה