שיטת רביב היא שיטה נוירו- קוגניטיבית מתקדמת לטיפול בלקויות למידה וקשב. בהתבסס על מחקרים מתקדמים מתחום חקר המוח, השיטה עושה שימוש בטכניקה המשולבת בתוכנת מחשב ייחודית.
שיטת רביב מטפלת בלקויות למידה , הפרעת קשב
וקשיים מיוחדים כולל:
– דיסלקציה : קשיים בקריאה
– הפרעת קשב: AD(H)D
– דיסגרפיה : קשיי כתיבה
– דיספרקסיה: קואורדינציה מוטורית
– דיסקלקוליה: קשיים במתמטיקה
– אימון זיכרון : קצר וארוך טווח
– אוריינטציה מרחבית
– ארגון זמן
– מיומנויות ארגון כלליות
– ניהול מתח: חרדת בחינות וחרדת למידה
– שיפור תפקודי זיכרון בקרב מבוגרים: מגיל 40-50
– שיפור מצבים שנוצרו כתוצאה מטראומה ונזק מוחי
– הכנה לכיתה א
"… מה שאני אוהב בשיטת רביב היא האפשרות לבנות מחדש מיומנויות שהתלמיד לא פיתח כהלכה בתחום תפקודי הלמידה והקשב." ד"ר ג'ון ריצ'ר, בית חולים רדקליף, אוקספורד UK (בראיון לדיילי טלרגף 26/4/06)
באם אתם עצמכם או ילדכם חיים עם קשיים בתחום הלמידה והקשב, אנחנו יודעים לעזור.
דיסלקציה (קשיי קריאה), דיסגרפיה (קשיי כתיבה), דיסקלקוליה (קשיים בתפיסה מתמטית), AD/H/D, דיספרקסיה (קשיים בקואורדינציה תנועתית ושפתית ), פערי התפתחות ותפקוד, קשיים באוריינטציה מרחבית, ניהול זמן, קשיי ארגון , שליטה במתח וחרדת בחינות.
שיטת רביב מפתחת ומבססת את התשתית הנוירולוגית הנדרשת ללמידה יעילה ומבטלת את הצורך בשימוש באסטרטגיות עוקפות להתמודדות עם קשיים בלמידה.השיפור בכישורי הלמידה ממשיך אחרי סיום התכנית.התוכנית ידידותית מאד: התרגילים פשוטים וקלים לביצוע.התרגול בבית אורך כ- 20 דקות ויכול להיעשות תוך צפייה בטלוויזיה.יתרונות בלתי צפויים נצפים לעיתים קרובות בתחומים אחרים בחיים.
בעוד גישות רבות לקשיי למידה מספקות בעיקר אסטרטגיות של עקיפת הקושי או הלקות,שיטת רביב מפתחת את הנתיבים הנוירולוגיים המאפשרים למידה טבעית של מיומנויות חיים חיוניות אלו.כתוצאה מכך, לעיתים קרובות יופיעו שיפורים בתחומים אחרים של החיים אשר ימשיכו להתפתח ולהתקיים אחרי סיום התכנית.
עדות
ההתרגשות היתה גדולה
"לאחר ניסיונות רבים לעזור לביתנו עם הוראה מתקנת ועם מורים פרטיים מיוחדים קראנו כתבה על שיטת רביב והחלטנו לנסות, לאחר מספר פגישות ההתרגשות היתה גדולה, פתאום ראינו שהיא קוראת בצורה שוטפת ועושה חשבון מבלי להשתמש בידיים. מאז יש רק עליה בשטח הלימודים, בשטח החברתי הבטחון העצמי והעצמאות. אנחנו רק יכולים להודות על שיטה ששינתה את חיינו."
מירי , אמא של בת 14
מה ההבדל? במקום מתן קביים, כאן עובדים על שורש הבעיה
בעוד גישות רבות לקשיי למידה מספקות בעיקר אסטרטגיות של עקיפת הקושי או הלקות,שיטת רביב מפתחת את הנתיבים הנוירולוגיים המאפשרים למידה טבעית של מיומנויות חיים חיוניות אלו.כתוצאה מכך, לעיתים קרובות יופיעו שיפורים בתחומים אחרים של החיים אשר ימשיכו להתפתח ולהתקיים אחרי סיום התכנית.
טיפול בהפרעות קשב
התוכנית מבוססת על רצף של תרגילים המכוונים וממוקדים המעוררים את פעילות של גלי מוח הגבוהים המאפשרים יכולות מיקוד קשב וריכוז טובים יותר המתבטאים ב: ♦ מיקוד ♦ התמדה ♦ סלקטיביות ♦ קצב מתחלף ♦ חלוקת קשב ♦ תכנון מודעות ♦ הערכת זמן ומהירות ♦
טיפול ממוקד ומהיר
משך התוכנית לטיפול בלקויות למידה הוא 16-24 מפגשים טיפוליים ( 4-6 חודשים בממוצע).
עדות
היכולת לקרוא חוללה הבדל עצום בבטחון העצמי שלה
"הבאתי את בתי בת התשע למכון רביב בגלל שהבחנתי בכך שקריאתה מאוד איטית לגילה, מה שהפך להיות מטלה מתסכלת ומעייפת עבורה. היא השוותה עצמה לחבריה לעיתים קרובות אשר היו קוראים מוכשרים יותר ממנה והיא הייתה נבוכה כשנדרשה לקרא בכיתה בקול רם. בנוסף, היא הייתה די מפוזרת, חולמת בהקיץ ואיטית בבצוע מטלות אקדמיות , כך שנוצר פיגור בעבודתה בבי"ס. היא אחרה לעיתים קרובות ושכחה דברים בבית. מוריה לא הבחינו בקשיי הלמידה שלה משום שהיה נראה שהלכה עם הזרם בבי"ס ולא היו לה בעיות התנהגות.
חרף כישוריה האומנותיים הרבים של בתי, ביטחונה העצמי החל להדרדר. בזמן שעבדה עם המטפלת, יצרה בתי מערכת יחסים חזקה עמה. הקריאה שלה השתפרה, וכן התמודדותה היומיומית עם החיים. זמן קצר לאחר סיום התכנית, בתי החלה לקרא ללא מאמץ ובהנאה מרובה. היא כעת סיימה לקרא את הספר החמישי בסדרת ספרי הארי פוטר. היכולת לקרא חוללה הבדל עצום בבטחון העצמי שלה והיא נהנית להיות הילדה בעלת הדמיון הפורה ונטולת דאגות כפי שתמיד הייתה".
אמא של שרה
עדות
הוא מתפקד כאחד הילדים
"כשהגענו אלייך, בני אלון היה בן חמש וחצי. הוא סבל מפיגור התפתחותי קשה שהתבטא בבעיות בתנועה, בדיבור ובעיקר בתקשורת. הוא לא יכול היה להסתכל בפני מי שדיבר איתו ובכלל לא יכול היה למקד מבט. הוא לא בחר עדיין יד דומיננטית ונמנע מכל פעילות הכרוכה בציור או בישיבה ליד שולחן. הוא היה היפר-אקטיבי במיוחד, וגם בגופו היה קטן ולא מפותח לגילו.
במשך שנים טופלנו במרכז להתפתחות הילד של בית חולים "בני ציון" בחיפה. הרופאה המטפלת שלו המליצה לפנות אלייך- ובאנו. אחרי שבועיים של תרגול אלון היה מסוגל למקד מבט ובחר יד דומיננטית! הוא החל לדבר ולענות לעניין. ההיפראקטיביות שלו נרגעה והגננת דיווחה שהוא משתתף במפגשי ה"ריכוז" כמו כולם. אלון התחיל להיפגש עם חברים בשעות אחר הצהריים מה שלא קרה לפני כן. לפני הטיפול לא שקלנו אפילו לרשום אותו לכיתה א'. ובכן, גלעד כן לומד השנה בכיתה א' ואין לו שום קושי. הוא מתפקד כאחד הילדים. "
בתודה רבה, אביגייל