מכתב של אם

 אני עדיין המומה מהשינויים ששיטת רביב עשתה בבתי נסה, בת ה13. נסה למדה בבית ספר מאוד אקדמי בדרום לונדון, ועשתה מאמצים אדירים על מנת לא לפגר אחרי שאר התלמידים. הדבר גם לה לתחושת אי-התאמה, וכמו כן גרם לה להרגיש שהיא טיפשה, היות ותמיד הייתה בין החלשים בכיתה. בית הספר לא הבין כי לנסה ישנן בעיות לימודיות, אלא הסיק כי היא פשוט לא מבריקה במיוחד. תחושתי תמיד הייתה, כי לנסה ישנה בעיה כלשהי, משום שהיא לעולם לא הצליחה להשיג תוצאות, למרות ההשקעה העצומה שלה בכל נושא חדש שנלמד. האינפורמציה “כאילו סירבה” להיקלט במוחה, והיא לא הצליחה לזכור דברים.  כמו כן, לנסה הייתה בעיה בכתיבה. היא כתבה מאוד לאט, והתוצאה תמיד הייתה מבולגנת ולא ברורה. נסה הייתה מאוד מודאגת מכך שהיא כתבה כל כך לאט ושהיא לא הצליחה לזכור מידע, היות ובחינות הסיוםהלכו וקרבו. היא דאגה שלא תצליח לסיים את כל הבחינהבזמן המיועד.
בנסיון לעזור לנסה להתגבר על הקושי בכתיבה, שקלתי את שיטת רביב. נסה עברה אבחון על ידי דולסי קלארק, מטפלת בשיטת רביב, אשר מצאה מיד כי נסה סובלת מבעיה במעקב ותפיסה. זו הייתה הפעם הראשונה שמישהו קלט שמדובר בבעיה כלשהי. מן ההתחלה, נסה ודולסי יצרו קשר מאוד חיובי. נסה החלה להרגיש ביטחון עצמי גבוה יותר, שליטתה חזרה אליה ובכלל, ניתן היה לראות שהיא יותר אקטיבית. בד בבד, ציוניה של נסה עלו בצורה דרמטית, והעלו אותה להקבצות הראשונות בצרפתית, ספרדית ואנגלית לקראת סוף הקורס. היא הייתה מאושרת מאוד כאשר הוציאה ציון “מצוין” בחמישה מיקצועותבתעודה שקיבלה לקראת חג המולד. דבר זה עוד לא קרה, וכל מוריה אמרו בפגישת ההורים האחרונה שנסה החלה “לפרוח”.
אני אם חד הורית, אשר עובדת מאוד קשה, ולמען האמת, לא התעמקתי יתר על המידה בתאוריה העומדת מאוחרי שיטת רביב לפני שנסה החלה את הטיפול, היות והייתי נואשת למצוא לה קצת עזרה. הייתה לי תגובה אינסטינקטיבית למה שקראתי אודות השיטה וחיבבתי וסמכתי על דולסי מהפגישה הראשונה, וגם נסה הרגישה כך. שיטה זו תרמה רבות לנסה וממשיכה לתרום לה. שיטות הנשימה שנלמדו עוזרות לה להתגבר על האסתמה ממנה היא סובלת, ובאופן כללי היאחשה שהיא יכולה להתמודד עם לימודים ובחינות ביתר ביטחון. אני ממליצה בחום על שיטת רביב, בהסתמך על נסיוני ונסיונה של בתי עם השיטה.
פרנסס קרי.

סיפורי הצלחה

שיטת רביב- המלצה לכל המעוניין, אני שמחה להמליץ על יישומה של “שיטת רביב” בקידום תהליכי למידה בבית הספר. בשנה וחצי האחרונות, מפתח בית ספר “גשר” כישורי למידה באמצעות “שיטת רביב” ומנהלה, ברק בן שמחון. בתקופה זו, התקיימו כ- 45 מפגשי אימון ב”שיטת רביב”, אחת לשבוע, לתלמידים/ות בשכבות ב-ג. המפגשים התקיימו... קרא עוד

שיטת רביב- המלצה לכל המעוניין, אני שמחה להמליץ על יישומה של “שיטת רביב” בקידום תהליכי למידה בבית הספר. בשנה וחצי האחרונות, מפתח בית ספר “גשר” כישורי למידה באמצעות “שיטת רביב” ומנהלה, ברק בן שמחון. בתקופה זו, התקיימו כ- 45 מפגשי אימון ב”שיטת רביב”, אחת לשבוע, לתלמידים/ות בשכבות ב-ג. המפגשים התקיימו... קרא עוד

שיטת רביב- המלצה לכל המעוניין, אני שמחה להמליץ על יישומה של “שיטת רביב” בקידום תהליכי למידה בבית הספר. בשנה וחצי האחרונות, מפתח בית ספר “גשר” כישורי למידה באמצעות “שיטת רביב” ומנהלה, ברק בן שמחון. בתקופה זו, התקיימו כ- 45 מפגשי אימון ב”שיטת רביב”, אחת לשבוע, לתלמידים/ות בשכבות ב-ג. המפגשים התקיימו... קרא עוד

שיטת רביב- המלצה לכל המעוניין, אני שמחה להמליץ על יישומה של “שיטת רביב” בקידום תהליכי למידה בבית הספר. בשנה וחצי האחרונות, מפתח בית ספר “גשר” כישורי למידה באמצעות “שיטת רביב” ומנהלה, ברק בן שמחון. בתקופה זו, התקיימו כ- 45 מפגשי אימון ב”שיטת רביב”, אחת לשבוע, לתלמידים/ות בשכבות ב-ג. המפגשים התקיימו... קרא עוד

שיטת רביב- המלצה לכל המעוניין, אני שמחה להמליץ על יישומה של “שיטת רביב” בקידום תהליכי למידה בבית הספר. בשנה וחצי האחרונות, מפתח בית ספר “גשר” כישורי למידה באמצעות “שיטת רביב” ומנהלה, ברק בן שמחון. בתקופה זו, התקיימו כ- 45 מפגשי אימון ב”שיטת רביב”, אחת לשבוע, לתלמידים/ות בשכבות ב-ג. המפגשים התקיימו... קרא עוד

שיטת רביב- המלצה לכל המעוניין, אני שמחה להמליץ על יישומה של “שיטת רביב” בקידום תהליכי למידה בבית הספר. בשנה וחצי האחרונות, מפתח בית ספר “גשר” כישורי למידה באמצעות “שיטת רביב” ומנהלה, ברק בן שמחון. בתקופה זו, התקיימו כ- 45 מפגשי אימון ב”שיטת רביב”, אחת לשבוע, לתלמידים/ות בשכבות ב-ג. המפגשים התקיימו... קרא עוד

שיטת רביב- המלצה לכל המעוניין, אני שמחה להמליץ על יישומה של “שיטת רביב” בקידום תהליכי למידה בבית הספר. בשנה וחצי האחרונות, מפתח בית ספר “גשר” כישורי למידה באמצעות “שיטת רביב” ומנהלה, ברק בן שמחון. בתקופה זו, התקיימו כ- 45 מפגשי אימון ב”שיטת רביב”, אחת לשבוע, לתלמידים/ות בשכבות ב-ג. המפגשים התקיימו... קרא עוד

שיטת רביב- המלצה לכל המעוניין, אני שמחה להמליץ על יישומה של “שיטת רביב” בקידום תהליכי למידה בבית הספר. בשנה וחצי האחרונות, מפתח בית ספר “גשר” כישורי למידה באמצעות “שיטת רביב” ומנהלה, ברק בן שמחון. בתקופה זו, התקיימו כ- 45 מפגשי אימון ב”שיטת רביב”, אחת לשבוע, לתלמידים/ות בשכבות ב-ג. המפגשים התקיימו... קרא עוד

שיטת רביב- המלצה לכל המעוניין, אני שמחה להמליץ על יישומה של “שיטת רביב” בקידום תהליכי למידה בבית הספר. בשנה וחצי האחרונות, מפתח בית ספר “גשר” כישורי למידה באמצעות “שיטת רביב” ומנהלה, ברק בן שמחון. בתקופה זו, התקיימו כ- 45 מפגשי אימון ב”שיטת רביב”, אחת לשבוע, לתלמידים/ות בשכבות ב-ג. המפגשים התקיימו... קרא עוד

שיטת רביב- המלצה לכל המעוניין, אני שמחה להמליץ על יישומה של “שיטת רביב” בקידום תהליכי למידה בבית הספר. בשנה וחצי האחרונות, מפתח בית ספר “גשר” כישורי למידה באמצעות “שיטת רביב” ומנהלה, ברק בן שמחון. בתקופה זו, התקיימו כ- 45 מפגשי אימון ב”שיטת רביב”, אחת לשבוע, לתלמידים/ות בשכבות ב-ג. המפגשים התקיימו... קרא עוד


סיפורי הצלחה

עידית קליק- בוגרת קורס בשיטת רביב, מנהלת מרכזי למידה לתלמידים עם לקויות למידה ובעיות קשב , מדריכת מורים ומאבחנת דידקטית. סיכום תהליך לילד לקראת כיתה א’. סיכום העבודה עם י'... קרא עוד

It takes one to know one \ מי כמוני יודע החופש הגדול הסתיים לא מזמן, ולחלק מהילדים והנוער זה יום לא משמח אלא יום מדאיג ומעצבן. זהו יום שבו הקשיים,... קרא עוד

Hargrave Park Primary School ,London 11 November 2005 At Hargrave Park Primary School in London we have introduced the "Raviv Programme" during the academic year 2004/2005. We have monitored the... קרא עוד

Frost, Penny August 2007 Paper presented at the British Educational Research Association Annual Conference, Institute of Education, University of London, 5-8 September 2007 Key terms: Neuroscience, neural circuits, brain wave... קרא עוד

At Hargrave Park Primary School in London  we have introduced the "Raviv Programme" during the academic year 2004/2005. We have monitored the effectiveness through data tracking and we have observed... קרא עוד

Whatsapp