צרו איתנו קשר לפרטים על טיפולים קורסים והכשרות



מהן לקויות למידה

מהן לקויות למידה?

לקויות למידה הנהן קשי ברכישת מיומנויות למידה בסיסיות, על רקע נוירולוגי.
אין הכוונה לקשיי למידה הנובעים מפיגור שכלי, פיגור סביבתי או מבעיות רגשיות מכבידות.

שיטת רביב היא תוכנית נוירו-קוגניטיבית לפיתוח לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז

בעשור האחרון אנחנו מצליחים להבין טוב יותר את מנגנוני הקריאה והלמידה שלנו, כאשר רק בזמן האחרון הצלחנו להגיע למצב בו אנו מסוגלים לבדוק כיצד המוח מתנהג פיסית בזמן שאנו קוראים. למעשה, גילינו חזית חדשה: המוח הקורא והלומד, כאשר הדבר מהווה ידע מרתק בתחום מדעי המוח – אך לא רק; הוא משמש מעין מגרש משותף למספר רב של גילויים בתחומים שונים לחלוטין זה מזה, כגון רפואה, מדעי המחשב, חינוך והדמיות מוח.
כדי שנוכל ללמוד לקרוא, יש צורך בהתערבות של קשרים מורכבים במוח, למרות פשטות הפעולה. כל מוח מורכב מקשרים נוירולוגיים אשר אופיינים לו ולו בלבד, כמו טביעת אצבע. בדיוק בגלל הגיוון הנוירולוגי הזה, אפשר לראות תכונות שונות במוחות שונים בתהליך רכישת מיומנויות הקריאה והלמידה – כאשר יש כאלו הרוכשים זאת בצורה מהירה וקלה יותר, אך מוחות אחרים מתקשים בפעולה זו, למרות שהם מנסים הרבה יותר.

צוות מישראל הקדיש מעל 5 שנים לסלילת דרכה של תכנית מתקדמת : שיטת רביב , בהתבססו על הפיתוחים התיאורטיים האחרונים בחקר המדעים הקוגניטיביים.

השיטה ממוקדת, מהירה ויעילה במיוחד ומטפלת בקשיי למידה וקשיים מיוחדים כולל:

ניתן להגדיר שיטה זאת כבעלת המאפיינים המרכזיים הבאים:

טיפול ממוקד ומהיר: משך התוכנית לטיפול בלקויות למידה הוא 16-24 מפגשים טיפוליים ( 4-6 חודשים בערך).

השיטה מפתחת ומבססת את התשתית הנוירולוגית הנדרשת ללמידה יעילה  ומבטלת את הצורך בשימוש באסטרטגיות עוקפות להתמודדות עם קשיים בלמידה.
השיפור בכישורי הלמידה ממשיך אחרי סיום התכנית.
התוכנית ידידותית מאד: התרגילים פשוטים וקלים לביצוע.
התרגול בבית אורך כ- 20 דקות ויכול להיעשות תוך צפייה בטלוויזיה.
יתרונות בלתי צפויים נצפים לעיתים קרובות בתחומים אחרים בחיים.

בעוד גישות רבות לקשיי למידה מספקות בעיקר אסטרטגיות של עקיפת הקושי או הלקות,
שיטת רביב מפתחת את הנתיבים הנוירולוגיים המאפשרים למידה טבעית של מיומנויות חיים חיוניות אלו.
כתוצאה מכך, לעיתים קרובות יופיעו שיפורים בתחומים אחרים של החיים אשר ימשיכו להתפתח ולהתקיים אחרי סיום התכנית.