סיכום תהליך לילד לקראת כיתה א’. 5.10.2020

עידית קליק- בוגרת קורס בשיטת רביב, מנהלת מרכזי למידה לתלמידים עם לקויות למידה ובעיות קשב , מדריכת מורים ומאבחנת דידקטית. סיכום תהליך לילד לקראת כיתה א’.

סיכום העבודה עם י’

תמו להם עשרה מפגשים אינטנסיביים עם י’.
בין לבין היו תרגולים ושיעורי בית. נראה שהצבת היעד של מוכנות לכיתה א’ הייתה חיונית עבור י’ וקצב העבודה אתו היה בהתאם לצרכיו ויכולותיו. לא נראה היה שניתן להתקדם מהר יותר.
המפגשים עם י’ המשיכו והיו כ20 פגישות. בסיומם ניתן לומר שמטרות העבודה הושגו וחשוב עם י’ לתרגל גם במהלך הלימודים של כיתה א’. י’ למד לשלוט טוב יותר בגלי המוח. נראה שנעשה אימון לתיאום טוב יותר בין המערכות האחריות ללמידה. ההליכה בשמיניות ותרגול ההצלבות תוך כדי מיקוד הייתה משמעותית ונעשתה בהתאם לכללים שהיו רשומים בחוברת הלימוד. י’ למד למקד ולווסת את הקשב.
במהלך המפגשים נעשתה עבודה חשובה מאוד של מעבר מתפיסה תלת ממדית לדו ממדית וחלה התקדמות משמעותית של י’ בכתיבת האותיות והספרות ולא רק זיהוי של חלקם. במסירות שיפר את המיומנויות שלו וחלה התקדמות בשליפה ובשיום של מגוון תחומים. הזרימה המוטורית הטיבה עם י’ בחיזוק בכל היבטי הכתיבה והציור. חל שיפור עצום ברצון של י’ ונכונותו לצייר ולכתוב ואפילו התעייף פחות מפעולה זו מאשר בעבר. בתהליך היה חשוב שהכול נעשה במוסיקה, בדרך משחקית ובתנועה.
י’ אוהב לקפוץ, לשחק ולצחוק וזה סייע ללמידה שלו.
במסגרת המשך העבודה- התקדמתי בחוברת עם י’. הוא למד ממש לקרוא.
גם תוכנת אותיות הפלא סייעה לו והגענו אף לרביב משחקים ואפילו עבדנו על הבנת הנקרא. יכולה אני לומר היום בוודאות, שיכולת ההתמדה של י’ השתפרה ולאחר תהליך זה, תחושת המסוגלות שלו גדלה מאוד.
יצוין שגם היום י’ שואל: “מתי עושים עוד פעם חוג 8? ” .
הדבר מראה על ההנאה שלו מהתהליך ואת הזיכרון הטוב שהיה לו מהלמידה דרכו.

עידית קליק- בוגרת קורס בשיטת רביב, מנהלת מרכזי למידה לתלמידים עם לקויות למידה ובעיות קשב , מדריכת מורים ומאבחנת דידקטית.

סיכום ההתנסות האישית

תמו 20 מפגשים עם י’. הרגשתי גם אני, כמו י’, שקיבלתי מתנה.
למדתי כל כך הרבה מההתנסות.
היה חשוב לי למקד מטרות ויעדים, להכין מערכי שיעור מפורטים ועשיתי זאת אפילו ברמה של רשימת מילים שאני רוצה לתרגל במסירות.
ניהלתי רישום מדויק כיצד תפקד י’ בכל שיעור.
בדקתי כיצד הוא מתקדם ועדכנתי את האם לאורך התהליך.
חלק משיעורי הבית נעשה על ידי (סגר הקורונה) וחלק עם האם. היה שיתוף פעולה יוצא מן הכלל איתה. הייתה לה רמת מוטיבציה גבוהה לתהליך כולו וזה השפיע לטובה על י’.
לאורך כל העבודה , בדקתי את עצמי לגבי אופן הליכת השמונה, השעון, רכישת האותיות והספרות והיה חשוב לי לדייק בתהליך. הרגשתי שאסור לי למהר ושי’ צריך את הזמן המתאים לו.
אני יכולה לומר שלמדתי הרבה מהדרך. דרך תגובותיו של י’ למדתי במה להתמקד יותר או פחות, אייך לגרום לו לאהוב יותר את מה שלמדנו ולהתחבר לתהליך.
התרגשתי לראות כיצד שיטת רכישת האותיות השפיעה על י’- החלק התחושתי היה מאוד משמעותי עבורו. גם החלק של הזרימה המוטורית התאים והשתלב יפה עם כתיבת האותיות והספרות.
חשתי אחריות רבה בהובלה של השיטה ונראה לי שכל ילד צריך לעבור תהליך של מוכנות לא’ ודווקא בשיטת רביב.
לסיכום – תרמתי , החכמתי, הקפדתי לעבוד בצורה מסודרת ומאורגנת והרווחתי רבות מהתהליך.

“כי כן רבותי זו דרכו של עולם.
כל מה שנגמר שוב מתחיל מחדש,  כי זהו מעגל שאיננו נסגר”.

תודה על הזדמנות נפלאה לחוויה משמעותית ומפרה שפתחה בפניי עולם מקצועי חדש

עידית קליק- בוגרת קורס בשיטת רביב, מנהלת מרכזי למידה לתלמידים עם לקויות למידה ובעיות קשב , מדריכת מורים ומאבחנת דידקטית.